Studiesaker
Her finner du rutiner for studiesaker (saker som gjelder studenter eller studier) ved Universitetet i Bergen. Vi har prioritert å legge ut rutiner som gjelder på tvers av enhetene ved universitetet. Se lokale rutiner her.
Stadig flere studiesaker opprettes automatisk i sakarkivsystemet når det kommer inn søknader via skjemaløsningen. Dersom slike saker skal opprettes manuelt, for eksempel om det kommer inn en søknad utenom skjemaløsningen, og vi ønsker at skjemaløsningen skal finne frem til saken til bruk for fremtidige søknader, må saken opprettes nøyaktig etter gjeldende rutine for det aktuelle skjemaet. Les mer om generelle arkivrutiner for Digiforms-skjemaer her.
Eksamen
Eksamensoppgaver
Eksamensoppgavene skal registreres i Elements, men legges først inn etter at eksamen er avviklet. Det opprettes én sak for hvert emne, og samme saksnummer løper i hele arkivperioden eller til emnet eventuelt utgår.
Sakstittel: Eksamensoppgaver emnekode emnetittel
Administrativ enhet: Fakultetet
Arkivdel: Saksarkiv
Primærklassering: Prinsipp: Arkivnøkkel UiB, ordningsverdi: 372
Én sak per emne for hele arkivperioden
|
||
Journalposter |
Dok |
U. off. |
Eksamensoppgave emnekode semester
Versjoner på nynorsk og engelsk legges inn som vedlegg
|
X
|
Nei
|
Sensorveiledning emnekode semester
|
X
|
Nei
|
Eksamensprotokoller
Eksamensprotokoller (vurderingsprotokoller) registreres i samlesaker, med én sak per fakultet per år eller semester. Det varierer mellom fakultetene om de har én samlesak per år eller semester. Det er viktig at disse sakene ikke fragmenteres!
Den eksamensansvarlige på fakultetet mottar den papirbaserte eksamensprotokollen, skanner og registrerer denne som en journalpost i Elements og kontroller samtidig at den innskannede versjonen av protokollen er identisk med den papirbaserte versjonen. Sjekk alltid først om det finnes en sak før det opprettes en ny! Når journalposten gis status F- ferdig, kontrollerer arkivtjenesten journalposten før den journalføres.
Etter registrering i Elements sender den eksamensansvarlige den papirbaserte protokollen til faggruppe for dokumentasjons- og systemforvaltning for oppbevaring (se rutiner for behandling av post).
Eksempler på sakstittel:
Eksamensprotokoller Det medisinske fakultet 2017
Eksamensprotokoller Det samfunnsvitenskapelige fakultet V-24
Eksempler på journalposttitler:
Eksamensprotokoll JUS101 H-24
Eksamensprotokoll JUS101 høst 2024
Eksamensprotokoll JUS901 H-24 Jan Johansen
Sakstittel: Eksamensprotokoller fakultet år/semester
Administrativ enhet: Fakultetet
Arkivdel: Saksarkiv
Primærklassering: Prinsipp: Arkivnøkkel UiB, ordningsverdi: 373
Én sak per fakultet, per år eller semester
|
||
Journalposter |
Dok |
U. off. |
Eksamensprotokoll emnekode semester årstall |
X |
S § 26,1 |
Eksamensprotokoll emnekode semester årstall Navn på student
Navnet merkes som skjermet og får rød skrift i Elements
|
X
|
S § 26,1
|
Ekstra eksamen
Søknad om ekstra eksamen kommer inn i Elements gjennom skjemaløsningen og fordeles automatisk til fakultetet. Denne typen søknader har også vært kalt «dispensasjon fra tregangersregelen» og «4. gangs eksamen».
Sakstittel: Ekstra eksamen
Administrativ enhet: Fakultetet
Tilgangskode: S - Studentsaker § 13,1
Arkivdel: Saksarkiv
Primærklassering: Prinsipp: Arkivnøkkel UiB, ordningsverdi: 377
Sekundærklassering: Studentnummer, 6 siffer, U. off.
|
||
Journalposter |
Dok |
U. off. |
Søknad om ekstra eksamen - emnekode - snr. XXXXXX
Studentnummeret merkes som skjermet og får rød skrift i Elements
|
I
|
S § 13,1
|
Svar på søknad om ekstra eksamen - emnekode |
U |
S § 13,1 |
Klage på karakterfastsetting
Klage på karakterfastsetting (tidligere også kalt «klage på sensurvedtak») sendes som regel via et skjema i Studentweb, og verken klagen eller vedtaket blir arkivert i Elements (etter dispensasjon fra Riksarkivaren).[1]
Når en klage arkiveres manuelt, opprettes én samlesak per emne per semester, og tittelen følger dette oppsettet:
Klage på karakterfastsetting - emnekode semester
For eksempel: Klage på karakterfastsetting - GEOV114 H-23
Sakstittel: Klage på karakterfastsetting - emnekode semester
Administrativ enhet: Fakultetet
Tilgangskode: S - Studentsaker § 13,1
Arkivdel: Saksarkiv
Primærklassering: Prinsipp: Arkivnøkkel UiB, ordningsverdi: 375
Én sak per emne per semester
|
||
Journalposter |
Dok |
U. off. |
Klage på karakterfastsetting - emnekode - snr. XXXXXX
Studentnummeret merkes som skjermet og får rød skrift i Elements
|
I
|
S § 13,1
|
Klage på formelle feil ved eksamen
Klage på formelle feil ved eksamen kommer i hovedsak inn gjennom e-post og fordeles til fakultetet. Normalt sett skjermes ikke en slik klage med mindre klagen for eksempel inneholder opplysninger om karakter (S § 26,1) eller taushetsbelagt informasjon (ST § 13,1).
Sakstittel: Klage på formelle feil ved eksamen - emnekode semester
Administrativ enhet: Fakultetet
Arkivdel: Saksarkiv
Primærklassering: Prinsipp: Arkivnøkkel UiB, ordningsverdi: 375
|
||
Journalposter |
Dok |
U. off. |
Klage på formelle feil ved eksamen - emnekode semester |
I |
Vurderes |
Svar på klage på formelle feil ved eksamen - emnekode semester |
U |
Vurderes |
Godkjenning av utdanning
Søknad om godkjenning av utdanning kommer inn i Elements gjennom skjemaløsningen og fordeles automatisk til fakultetet (eller institutt hos Det humanistiske fakultet). Sakstittel inneholder tema, tittel på studieprogram samt navnet på søkeren, og navnet skjermes som regel ikke.
Sakstittel: Godkjenning av utdanning - Studieprogram - Navn på søker
Administrativ enhet: Fakultetet
Arkivdel: Saksarkiv
Primærklassering: Prinsipp: Arkivnøkkel UiB, ordningsverdi: 376.1/376.2
|
||
Journalposter |
Dok |
U. off. |
Søknad om godkjenning av utdanning |
I |
S § 26,5 |
Svar på søknad om godkjenning av utdanning |
U |
Gyldig fravær ved eksamen
Søknad om gyldig fravær ved eksamen kommer inn i Elements gjennom skjemaløsningen og fordeles automatisk til fakultetet.
Det opprettes én samlesak per fakultet per semester, og tittelen følger dette oppsettet:
Fravær ved eksamen – semester – fakultet
For eksempel: Fravær ved eksamen V-2024 – Det psykologiske fakultet
Sakstittel: Fravær ved eksamen semester - fakultet
Administrativ enhet: Fakultetet
Tilgangskode: ST - Studentsaker - taushetsplikt
Tilgangsgruppe: Fravær ved eksamen – egenmelding
Arkivdel: Saksarkiv
Primærklassering: Prinsipp: Arkivnøkkel UiB, ordningsverdi: 371
En samlesak per fakultet per semester
|
||
Journalposter |
Dok |
U. off. |
Søknad om gyldig fravær – emnekode semester – snr. XXXXXX
Studentnummeret merkes som skjermet og får rød skrift i Elements
|
I
|
ST § 13,1
|
Svar på søknad om gyldig fravær emnekode semester
|
U
|
ST § 13,1
|
Klager til den sentrale klagenemnd
Den sentrale klagenemnd er universitetets klageorgan i studiesaker og behandler også saker om mistanke om fusk. I tidligere rutiner skulle det opprettes egen sak i sakarkivsystemet for hver klage til klagenemnda, men det har med tiden bli mer vanlig å oversende saken til klagenemnda ved å bruke et N-notat med alle relevante dokumenter som vedlegg i saken som klagen dreier seg om.
Journalposter |
Dok |
U. off. |
Oversendelse til Den sentrale klagenemnd: tema
Sendes fra enheten til 2120 Universitetsdirektørens kontor
Tilgangsgruppe: Den sentrale klagenemnd – sekretariatet
|
N
|
SX § 13,1
|
Varsel om oversendelse til Den sentrale klagenemnd
Sendes fra 2120 til studenten
Tilgangsgruppe: Den sentrale klagenemnd – sekretariatet
|
U
|
SX § 13,1
|
Oversendelse av vedtak fra Den sentrale klagenemnd
Sendes fra 2120 til studenten
Tilgangsgruppe: Den sentrale klagenemnd – sekretariatet
|
U
|
SX § 13,1
|
Klausulering av masteroppgaver
Vanligvis er masteroppgaver som leveres til UiB åpent tilgjengelig, men i de få tilfellene der de inneholder taushetsbelagt informasjon, må de klausuleres. Klausulering betyr utlånsforbud eller innsynsforbud, og en klausulert masteroppgave er med andre ord konfidensiell. Les mer om dette i regelsamlingen for UiB.
Saksbehandleren oppretter først en sak i saksarkivet og bruker så lenkegeneratoren for å opprette et innsendingsskjema slik:
Velg skjemaet «Generisk innsendingsskjema med fritekstfelt: Velg sak, JP-tittel og evt. Tilgangskode».
Legg inn saksnummeret fra saken som ble opprettet i Elements.
Legg inn språk/målform.
Legg inn journalposttittelen: «Søknad om klausulering av masteroppgave».
Legg inn tilgangskode S.
Klipp og lim resultatet over i brev saksbehandleren sender til studenten.
Her finner du en veiledning med bilder
.
Når studenten sender inn skjemaet, blir skjemaet arkivert som en inngående journalpost med tittel «Søknad om klausulering av masteroppgave». Tilgangskoden arves fra saksmappen og eventuelle filer som er lastet opp i skjemaet, blir vedlegg til journalposten.
Søknaden besvares med et utgående brev sendt som signeringsoppdrag til studenten og eventuelt andre parter.
Sakstittelen skal følge dette oppsettet:
Klausulering av masteroppgave - Emnekode - Semester åååå
For eksempel: Klausulering av masteroppgave - ENERGI399 - Høst 2023
Sakstittel: Klausulering av masteroppgave - Emnekode - Semester åååå
Administrativ enhet: Enhet, som regel fakultet
Tilgangskode: S - Studentsaker § 13,1
Arkivdel: Saksarkiv
Primærklassering: Prinsipp: Arkivnøkkel UiB, ordningsverdi: 372
|
||
Journalposter |
Dok |
U. off. |
Søknad om klausulering av masteroppgave |
I |
S § 13,1 |
Avtale om klausulering av masteroppgave
Sendes som signeringsoppdrag
|
U
|
S § 13,1
|
Opptak, studierett, utestenging
Inndragning av studierett - betinget opptak til toårig master
Sakstittel: Inndragning av studierett - betinget opptak til toårig master åååå
Administrativ enhet: 2180 Studieavdelingen
Arkivdel: Saksarkiv
Primærklassering: Prinsipp: Arkivnøkkel UiB, ordningsverdi: 512.7
Én samlesak per kalenderår
|
||
Journalposter |
Dok |
U. off. |
Vedtak om inndragning av studierett |
U |
S § 13,1 |
Klage på (vedtak om) opptak
Klage på vedtak om opptak gjennom Samordna opptak kommer inn gjennom skjemaløsningen og fordeles automatisk til 2180. I saken legges også korrespondanse mellom UiB og Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse / Nasjonal klagenemnd for opptak gjennom Samordna opptak.
Sakstittelen skal følge dette oppsettet:
Samordna opptak åååå - Klage på vedtak
For eksempel: Samordna opptak 2024 - Klage på vedtak
Sakstittel: Samordna opptak åååå - Klage på vedtak
Administrativ enhet: 2180 Studieavdelingen
Tilgangskode: ST - Studentsaker § 13,1
Arkivdel: Saksarkiv
Primærklassering: Prinsipp: Arkivnøkkel UiB, ordningsverdi: 515
Én sak per kalenderår
|
||
Journalposter |
Dok |
U. off. |
Klage på vedtak - Samordna opptak
|
I
|
ST § 13,1
|
Svar på klage på vedtak - Samordna opptak
|
U
|
ST § 13,1
|
Behandling av klage på søknad om opptak åååå
Brev fra Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse
|
I
|
ST § 13,1
|
Klage på vedtak om opptak til toårig master
Klage på vedtak om opptak til toårig master kommer i hovedsak inn gjennom Studieavdelingens kontaktskjema og oversendes deretter til Den sentrale klagenemnda.
Sakstittelen skal følge dette oppsettet:
Klage på vedtak - opptak til toårig master UiB 2024
For eksempel: Klage på vedtak - opptak til toårig master UiB åååå
Sakstittel: Klage på vedtak - opptak til toårig master UiB åååå
Administrativ enhet: 2180 Studieavdelingen
Arkivdel: Saksarkiv
Primærklassering: Prinsipp: Arkivnøkkel UiB, ordningsverdi: 515
|
||
Journalposter |
Dok |
U. off. |
Klage på vedtak - opptak til toårig master
|
I
|
S § 13,1
|
Oversendelse til Den sentrale klagenemnd: Klage på avslag på søknad om opptak
til toårig master
Sendes fra 2180 til 2120 Universitetsdirektørens kontor
Tilgangsgruppe: Den sentrale klagenemnd – sekretariatet
|
N
|
SX § 13,1
|
Kopi av oversendelse til Den sentrale klagenemnd
Sendes fra 2120 til studenten
Tilgangsgruppe: Den sentrale klagenemnd – sekretariatet
|
U
|
SX § 13,1
|
Oversendelse av vedtak fra Den sentrale klagenemnd
Sendes fra 2120 til studenten
Tilgangsgruppe: Den sentrale klagenemnd – sekretariatet
|
U
|
SX § 13,1
|
Særskilt eksamen ved UiB på grunnlag av realkompetanse
Sakstittelen skal følge dette oppsettet:
Særskilt eksamen ved UiB på grunnlag av realkompetanse semester åååå
For eksempel: Særskilt eksamen ved UiB på grunnlag av realkompetanse vår 2024
Sakstittel: Særskilt eksamen ved UiB på grunnlag av realkompetanse semester åååå
Administrativ enhet: 2180 Studieavdelingen
Arkivdel: Saksarkiv
Primærklassering: Prinsipp: Arkivnøkkel UiB, ordningsverdi: 371
En samlesak per semester
|
||
Journalposter |
Dok |
U. off. |
Søknad om særskilt eksamen grunnet realkompetanse semester-år (f.eks. V-24) |
I |
|
Svar på søknad om særskilt eksamen grunnet realkompetanse semester-år |
U |
Vurderes |
Vedtak om utstenging og bortvisning
Sakstittelen skal følge dette oppsettet:
Vedtak om utestenging og bortvising etter universitets- og høyskoleloven – åååå
For eksempel: Vedtak om utestenging og bortvising etter universitets- og høyskoleloven – 2024
Sakstittel: Vedtak om utestenging og bortvising etter universitets- og
høyskoleloven – åååå
Administrativ enhet: 2180 Studieavdelingen
Arkivdel: Saksarkiv
Primærklassering: Prinsipp: Arkivnøkkel UiB, ordningsverdi: 525
En samlesak per år
|
||
Journalposter |
Dok |
U. off. |
Vedtak om utestenging og bortvising etter universitets- og høyskoleloven |
I |
SX § 13,1 |
Vurdering av ekstern utdanning for opptak til praktisk pedagogisk utdanning
Søknad om vurdering av ekstern utdanning for opptak til praktisk pedagogisk utdanning kommer inn som skjema på e-post og importeres av arkivtjenesten.
Sakstittel: Vurdering av ekstern utdanning for opptak til praktisk pedagogisk
utdanning
Administrativ enhet: Fakultetet
Arkivdel: Saksarkiv
Primærklassering: Prinsipp: Arkivnøkkel UiB, ordningsverdi: 376.1/376.2
|
||
Journalposter |
Dok |
U. off. |
Søknad om vurdering av ekstern utdanning for opptak til praktisk-pedagogisk utdanning |
I |
S § 26,5 |
Vurdering av ekstern utdanning for opptak til praktisk-pedagogisk utdanning |
U |
Permisjon og pause fra studiene
Melding om pause fra studiene
Melding om pause fra studiene (tidligere kalt «melding om permisjon») kommer inn i Elements gjennom skjemaløsningen og fordeles automatisk til fakultetet (eller institutt hos Det humanistiske fakultet). Sakstittel inneholder tema, tittel på studieprogram samt navnet på studenten, og navnet skjermes som regel ikke.
Sakstittelen skal følge dette oppsettet:
Melding om pause fra studiene - Studieprogram - Navn på studenten
For eksempel: Melding om pause fra studiene - Studieprogram - Harry Potter
Sakstittel: Melding om pause fra studiene - Studieprogram - Navn på studenten
Administrativ enhet: Fakultetet
Arkivdel: Saksarkiv
Primærklassering: Prinsipp: Arkivnøkkel UiB, ordningsverdi: 377
|
||
Journalposter |
Dok |
U. off. |
Melding om pause fra studiene semester |
I |
|
Svar melding om pause fra studiene semester |
U |
Søknad om permisjon
Søknad om permisjon kommer inn i Elements gjennom skjemaløsningen og fordeles automatisk til fakultetet (eller institutt hos Det humanistiske fakultet).
Sakstittelen skal følge dette oppsettet:
Permisjon (velferd) - studieprogram - Navn på studenten
For eksempel: Permisjon (velferd) - studieprogram - Clark Kent
Sakstittel: Permisjon (velferd) - studieprogram - Navn på studenten
Administrativ enhet: Fakultetet
Tilgangskode: ST - Studentsaker - taushetsplikt
Arkivdel: Saksarkiv
Primærklassering: Prinsipp: Arkivnøkkel UiB, ordningsverdi: 377
Sekundærklassering: Studentnummer, 6 siffer, U. off.
|
||
Journalposter |
Dok |
U. off. |
Søknad om permisjon semester |
I |
ST § 13,1 |
Dokumentasjon |
I |
ST § 13,1 |
Svar på søknad om permisjon semester |
U |
ST § 13,1 |
Navnet på studenten, her vist i kursiv, må merkes som skjermet og får da rød skrift i Elements.
Personskade
Melding om personskade for studenter kommer inn gjennom skjemaet ved samme navn og fordeles automatisk til 2190 HR-avdelingen. Melding om personskade for ansatte sendes inn med et annet skjema og arkiveres i personalarkivet.
Sakstittelen skal følge dette oppsettet:
Melding om personskade** Etternavn, Fornavn
For eksempel: Melding om personskade** Prince, Diana
Sakstittel: Melding om personskade Etternavn, Fornavn
Administrativ enhet: 2190 HR-avdelingen
Tilgangskode: ST - Studentsaker - taushetsplikt
Tilgangsgruppe: IKO_Personskade (uavhengig av enheten hvor skaden inntraff)
Arkivdel: Saksarkiv
Primærklassering: Prinsipp: Arkivnøkkel UiB, ordningsverdi: 254.2
Sekundærklassering: Studentnummer, 6 siffer, u. off.
|
||
Journalposter |
Dok |
U. off. |
Melding om personskade med medisinsk behandling
Samme tilgangsgruppe som for saksmappen.
|
I
|
ST § 13,1
|
Navnet, vist her i kursiv, må merkes som skjermet og får da rød skrift i Elements.
Ph.d.
Rutine for ph.d.-kandidater finner du under forskningssaker.
Politiattester
Politiattester kommer inn gjennom skjemaløsningen i Elements i en årlig samlesak tilhørende Studieavdelingen. Studieavdelingen fordeler de enkelte journalpostene til fakultetet studenten tilhører.
Sakstittel: Politiattester åååå - Studieavdelingen
Administrativ enhet: 2180 Studieavdelingen
Arkivdel: Saksarkiv
Primærklassering: Prinsipp: Arkivnøkkel UiB, ordningsverdi: 510
Én sak per kalenderår
|
||
Journalposter |
Dok |
U. off. |
Dokumentasjon - attest
Politiattesten ligger som vedlegg
|
I
|
ST § 13,1
|
Reservasjon av studieplass
Reservasjon av studieplass kommer inn gjennom skjemaløsningen i Elements i en årlig samlesak tilhørende Studieavdelingen.
Sakstittel: Reservasjon av studieplass åååå
Administrativ enhet: 2180 Studieavdelingen
Arkivdel: Saksarkiv
Primærklassering: Prinsipp: Arkivnøkkel UiB, ordningsverdi: 377
Én sak per kalenderår
|
||
Journalposter |
Dok |
U. off. |
Søknad om reservasjon av studieplass
Dokumentasjon ligger som vedlegg
|
I
|
ST § 13,1
|
Tilrettelegging
Her finner du rutiner for tilretteleggingssaker med informasjon om skjemaene som brukes.
Tilskudd til høyere utdanning
Dette gjelder tilskudd til høyere utdanning for enkeltstudenter fra NAV. Det opprettes én sak per student.
Sakstittel: Tilskudd til høyere utdanning - Fornavn og etternavn på studenten
Administrativ enhet: 2180 Studieavdelingen
Tilgangskode: ST - Studentsaker - taushetsplikt
Arkivdel: Saksarkiv
Primærklassering: Prinsipp: Arkivnøkkel UiB, ordningsverdi: 532
|
||
Journalposter |
Dok |
U. off. |
Tilsagn om tilskudd til høyere utdanning
Brev fra NAV
|
I
|
ST § 13,1
|
Navnet, her vist i kursiv, må merkes som skjermet og får da rød skrift i Elements.
Tvilsmelding - særskilt skikkethetsvurdering
Tvilsmelding om skikkethet kommer inn i Elements gjennom skjemaløsningen og fordeles automatisk til Universitetsdirektørens kontor. Det opprettes én sak per student. Slike saker kan inneholde en lang rekke dokumenter, og alle skal gis tilgangskode SX § 13,1.
Sakstittel: Tvilsmelding om skikkethet - særskilt skikkethetsvurdering -
Navn på studenten
Administrativ enhet: 2120 Universitetsdirektørens kontor
Tilgangskode: SX - Studentsaker - taushetsplikt
Arkivdel: Saksarkiv
Primærklassering: Prinsipp: Arkivnøkkel UiB, ordningsverdi: 532
Én sak per student
|
||
Journalposter |
Dok |
U. off. |
Tvilsmelding - særskilt skikkethetsvurdering - Navn på studenten |
I |
SX § 13,1 |
Andre dokumenter i saken |
SX § 13,1 |
Navnet, her vist i kursiv, må merkes som skjermet og får da rød skrift i Elements.
Utveksling
Avtale om utveksling
De fleste avtalene ligger under Studieavdelingen, men avtaler gjort på fakultet- eller instituttnivå legges ofte til den aktuelle enheten. Sakstittelen skal inneholde navnet på institusjonen der er gjort avtale med, for eksempel:
Avtale om utveksling mellom Fontys Hogeschool og UiB
Journalposttittelen skal inneholde navn på institusjonen samt avtalens varighet:
Avtale om utveksling mellom Fontys Hogeschool og UiB 2013-2016
Sakstittel: Avtale om utveksling mellom utdanningsinstitusjon og UiB
Administrativ enhet: 2180 Studieavdelingen eller enheten
Arkivdel: Saksarkiv
Primærklassering: Prinsipp: Arkivnøkkel UiB, ordningsverdi: 306
En samlesak per institusjon
|
||
Journalposter |
Dok |
U. off. |
Signert avtale om utveksling mellom utdanningsinstitusjon og UiB åååå - åååå |
I |
Erasmusavtale
Erasmusprogrammet er et utvekslingsprogram for studenter i EU og EØS. De fleste avtalene ligger under Studieavdelingen, men avtaler gjort på fakultet- eller instituttnivå legges ofte til den aktuelle enheten. Sakstittelen skal inneholde navnet på institusjonen der er gjort avtale med, for eksempel:
Erasmusavtale med Fontys Hogeschool
Journalposttittelen skal inneholde navn på institusjonen samt avtalens varighet:
Erasmusavtale med Fontys Hogeschool 2013-2016
Sakstittel: Erasmusavtale med utdanningsinstitusjon
Administrativ enhet: 2180 Studieavdelingen eller enhet
Arkivdel: Saksarkiv
Primærklassering: Prinsipp: Arkivnøkkel UiB, ordningsverdi: 306
En samlesak per institusjon
|
||
Journalposter |
Dok |
U. off. |
Signert Erasmusavtale med utdanningsinstitusjon åååå - åååå |
I |
Utveksling ut fra UiB
Sakstittel: Svar på søknad om utveksling semester åååå
Administrativ enhet: 2180 Studieavdelingen
Arkivdel: Saksarkiv
Primærklassering: Prinsipp: Arkivnøkkel UiB, ordningsverdi: 566
En samlesak per semester
|
||
Journalposter |
Dok |
U. off. |
Svar på søknad om utveksling semester åååå |
U |
S § 13,1 |
Vurderingsmelding etter frist
Søknad om vurderingsmelding etter frist kommer inn i Elements gjennom skjemaløsningen og fordeles automatisk til fakultetet.
Det opprettes én samlesak per fakultet per semester, og tittelen følger dette oppsettet:
Vurderingsmelding etter frist semester - fakultet
For eksempel: Vurderingsmelding etter frist V-2024 - Det samfunnsvitenskapelige fakultet
Sakstittel: Vurderingsmelding etter frist semester - fakultet
Administrativ enhet: Fakultetet
Arkivdel: Saksarkiv
Primærklassering: Prinsipp: Arkivnøkkel UiB, ordningsverdi: 377
Én sak per fakultet per semester
|
||
Journalposter |
Dok |
U. off. |
Søknad om vurderingsmelding etter frist |
I |
ST § 13,1 |
Svar på søknad om vurderingsmelding etter frist |
U |
ST § 13,1 |
Sist oppdatert: 1. novebmer 2024
Fotnoter