Personlig opprykk til professor
Advarsel
Denne siden er noen år gammel og inneholder noe utdatert informasjon. Men vi er på saken!
Sakskomplekset er inndelt i to hoveddeler
Etter endringer i forskriften gjeldende fra 23.7.2010 er sakskomplekset er inndelt i 2 hoveddeler:
Fakultetene sine saker, bedømmelseskomiteene (saksarkiv).
Personalmapper for hver av søkerne (personalarkiv).
Fakultetene sine saker (saksarkiv)
Sakene rommer fakultetsstyrenes oppnevning av bedømmelseskomiteer, samt ulike henvendelser ved endringer i komiteenes sammensetning. (Universitetsstyret har 14.9.2010 delegert myndigheten til å nedsette bedømmelseskomiteer til fakultetsstyrene samt styret for BM arkivreferanse 2008/7421). Det er viktig at sakstittelen reflekterer fakultet- og fagtilhørighet samt tidsperiode for bedømmelseskomiteene.
oppdatert 23.7.2010
Personalmapper (personalarkiv)
Sakene inneholder den individuelle søknadsbehandlingen; søknader om opprykk, oversendelse søknader, informasjon til søker om komiteen, komiteens uttalelse, korrespondanse som oppstår ved oppnevning av evt. spesialsakkyndige samt positive/negative fakultetsstyre vedtak i den enkelte sak. Personalmappen lenkes (toveis) til fakultetssaken med rett fagområde for søker. Saken følger rutiner for personalmapper samt personlig opprykk til professor etter kompetanse og fagområde samt årstall, se også kapittel om Personalmapper – personalarkiv på wikien.
Navn markert med rød skrift skjermes i ePhorte
oppdatert 23.7.2010